Computer&Hack

وبلاگی برای شما

Computer&Hack

وبلاگی برای شما

هکر کیست؟

هکر کیست؟

فایل اصطلاحات هکرها شامل تعدادی از تعاریف برای واژه‌ی هکر است. اکثراً شامل انجام کارها با مهارت فنی و اشتیاق در حل مسائل و غلبه بر محدودیت‌ها. ولی اگر شما می‌خواهید بدانید که چگونه یک هکر شوید، تنها دوتای آن‌ها به دردتان می‌خورد.
جامعه‌ای با یک فرهنگ اشتراکی متشکل از برنامه‌نویسان خبره وجود دارد که پیشینه‌ی آن به دهه‌های قبل و زمان اولین کامپیوتر کوچک و آزمایش‌های اولیه‌ی آرپانت بازمی‌گردد.
اعضای این جامعه اصطلاح هکر را به وجود آوردند. هکرها اینترنت را ساختند. هکرها سیستم‌عامل یونیکس را تبدیل به سیستم‌عاملی کردند که اکنون می‌بینید. هکرها یوزنت را اداره می‌کنند. هکرها وب را به وجود آوردند. اگر شما بخشی از این فرهنگ هستید، اگر شما در آن همکاری کرده‌اید و اگر افراد دیگر این جامعه شما را یک هکر می‌دانند، پس شما یک هکر هستید.
نگرش هکرها محدود به فرهنگ هکرهای کامپیوتر نیست. افرادی وجود دارند که منش هکرها را در موضوعات دیگر مانند الکترونیک یا موسیقی نیز بکار می‌برند.
درواقع شما می‌توانید آن را در بالاترین سطح از هر شاخه‌ی علم یا هنر بیابید.
هکرهای کامپیوتر این روح اصلی را در موضوعات دیگر نیز به رسمیت می‌شناسند و می‌توان به آنها نیز هکر گفت.
- و برخی معتقدند ماهیت اصلی هکر بودن مستقل از واسطه‌های خاصی است که هکرها با آنها کار می‌کنند. اما بقیه‌ی این متن به مهارت‌ها و منش‌های هکرهای کامپیوتر و عقاید رایج در مورد فرهنگ اشتراکی که سرچشمه‌ی واژه‌ی هکر است، خواهدپرداخت.
گروه دیگری از مردم وجود دارند که با سروصدای زیادی خودشان را هکر می‌نامند. اما آنها هکر نیستند. آنها (اکثراً پسرهای نوجوان) افرادی هستند که به صورت غیر مجاز به کامپیوترها دسترسی پبدا می‌کنند یا از سیستم‌های تلفن سوء استفاده می‌کنند.
هکرهای واقعی این افراد را کرکر(
Cracker) می‌نامند و کاری به آنها ندارند. اکثر هکرهای واقعی معتقدند که کرکرها تنبل و بی‌مسئولیت بوده و چندان هم باهوش نیستند. اشیایی که می‌توانند سیستم‌های امنیتی را از کار بیاندازند، شما را هکر نمی‌کنند، همانطور که «روشن کردن اتوموبیل با تکه‌ای سیم شما را مهندس مکانیک نمی‌کند»، .
متاسفانه اکثر روزنامه‌نویسان و نویسندگان به اشتباه واژه‌ی هکر برای معرفی کرکرها به‌کار می‌برند و این کار هکرها را بسیار عصبانی می‌کند.
تفاوت اساسی این است: هکرها چیزهایی می‌سازند، کرکرها آنها را خراب می‌کنند.
اگر شما می‌خواهید هکر شوید، به خواندن ادامه دهید. اما اگر می‌خواهید کرکر شوید، گروه خبری
alt.2600 را بخوانید و آماده باشید که به زودی در زندان کارمجانی انجام دهید. آن‌وقت متوجه خواهید شد که آنقدرها که فکر می‌کردید، باهوش نبودید. و این تمام چیزی است که من به شما در مورد کرکرها می‌گویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد